loading...

Roza-afshar

درمان زگیل تناسلی در زنان مخصوصا برای خانم هایی که قصد ازدواج و یا بارداری دارند، در اولویت قرار دارد؛ چرا که عدم درمان به موقع زگیل تناسلی می تواند منجر به گسترش این ویروس و ایجاد بیماری های خطرناکی

رزا افشار بازدید : 88 سه شنبه 07 اسفند 1397 نظرات (0)

درمان زگیل تناسلی در زنان مخصوصا برای خانم هایی که قصد ازدواج و یا بارداری دارند، در اولویت قرار دارد؛ چرا که عدم درمان به موقع زگیل تناسلی می تواند منجر به گسترش این ویروس و ایجاد بیماری های خطرناکی از جمله سرطان دهانه رحم در خانم ها شود.

فرق جوش با تبخال تناسلی

جوش یک واژه ی کلی است که می تواند علل زیادی داشته باشد. جوش ممکن است بدلیل گزش حشرات، آلرژی و حساسیت، عفونت ریشه ی مو بدنبال اصلاح موها با تیغ یا مواد موبر که به آن فولیکولیت می گویند، و دیگر عفونت های باکتریال یا ویروسی بوجود آید. جوش ها قرمز رنگ بوده و در برخی موارد ممکن است سر آن سفید باشد. مدت زمانی که جوش بر روی پوست باقی می ماند نیز به عامل بوجود آورنده ی آن بستگی دارد و از یک روز تا چند ماه متفاوت است. تبخال تناسلی نیز در واقع نوعی جوش به حساب می آید که در اثر ابتلا به ویروس HSV بوجود می آید. جوش های تبخال تناسلی آبدار و اصطلاحا تاولی بوده و بعد از دو تا سه روز تاول ها ترکیده و زخمی می شود و معمولا با خارش و سوزش همراه هست.

علت ایجاد زگیل تناسلی در زنان

HPV پاپیلومای انسانی یا زگیل تناسلی شایعترین عفونت منتشره از طریق سکس در دنیاست. تنها یک تماس جنسی جهت انتقال این ویروس از مرد به زن یا از زن به مرد کافی است.

انواع زگیل های تناسلی کدامند؟

*زگیل معمولی  *زگیل مولوسکوم  *کندیلوم  *زگیل پیران

روش درمان زگیل تناسلی زنان چیست؟

درمان زگیل تناسلی زنان توسط پزشک و با توجه به محل پیدایش زگیل و اندازه ضایعات تعیین می شود. بسته به نظر پزشک از داروهای موضعی مثل پودوفیلین یا سایر روش ها مانند لیزر، کرایوتراپی و غیره ‌استفاده می شود.

– محلول موضعی پودوفیلین

این محلول یکی از درمان های دارویی زگیل تناسلی است که روی ضایعات مالیده می شود ولی تحریکات شیمیایی محل و استفاده طولانی مدت آن برای درمان زگیل (مدت یک تا سه ماه)، استفاده از آن را محدود کرده است.

– کرایوتراپی (منجمد کردن)

امروزه به عنوان یک روش مؤثر، کم هزینه و اثر درمانی بسیار بالا جهت درمان زگیل های تناسلی مردان و زنان توصیه می شود. در این با استفاده از پروب کرایو و استفاده از تکنیک سرما درمانی و ایجاد انجماد توسط گاز نیتروژن، زگیل های تناسلی را درمان می کنند. ایجاد تاول خفیف و درد مختصر محل در شروع درمان وجود دارد که به تدریج از بین می رود.

– لیزر

در لیزردرمانی زگیل تناسلی، پرتوهای فروسرخ مستقیماً به طور متمرکز به سوی ضایعات پوستی هدف گیری می شوند. قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را به ویروس فراهم می کند. این در حالی است که عوارض جانبی مانند احساس سوزش یا درد، با این تضمین که آسیب بافتی از ۱ میلی متر در عمق فراتر نخواهد رفت، به کم ترین میزان می رسد.

– جراحی زگیل تناسلی

اگر سایز زگیل تناسلی مردان یا زنان بزرگ باشد و یا نسبت به روش های درمانی فوق مقاومت نشان دهند را باید با روش‏های جراحی نظیر الکتروسرجری (کوتر) یا رادیوسرجری (آر اف جراحی) درمان کرد.

بهترین درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چیست ؟

زگیل تناسلی در دختر باکره اگر خیلی کوچک باشد، بدون درمان نیز پس از مدتی خود به خود از بین خواهند رفت. اما در صورت رشد زگیل ها و ابتلا به نوع پر خطر می بایست برای جلوگیری از ایجاد سرطان به پزشک مراجعه نمایید. بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد استفاده از لیزر co2 است.

سریع ترین درمان زگیل زنان چیست؟

یکی از سریعترین روش های درمان زگیل تناسلی برای ضایعات قابل مشاهده در مردان استفاده از لیزر CO2 است که معمولا  میزان عود ضایعه زگیل تناسلی زنان را تا حدود بسیار زیادی کاهش خواهد داد. بر اساس پژوهش های مجله دانشکده پزشکی اصفهان میزان پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 حدود دو برابر بیشتر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است. میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که درمان لیزر را انتخاب می کنند، کمتر از کسانی است که که کرایوتراپی انجام می دهند. به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی زگیل تناسلی نیاز جلسات کرایوتراپی بیشتری نیاز است و گاهی اصلا این روش پاسخگو نیست؛ در حالی که با لیزر در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و دیگر عود نخواهد کرد.

درمان خانگی چگونه است؟

روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی در طب سنتی پیشنهاد می شود که البته همه ی آنها موثر نیستند. نوشیدن دم کرده سیاهدانه روزی ۲ استکان، حجامت و مالیدن شیره درخت انجیر بر روی ضایعات پوستی برخی روش های درمان زگیل تناسلی در طب سنتی هستند.

 # درمان زگیل تناسلی با عسل  # سرکه  # زردچوبه  # سیاه دانه  # روغن پونه کوهی  # رفع زگیل تناسلی با استفاده از روغن کرچک  # استفاده از سیر  # استفاده از چسب نواری  # استفاده از سیر و ویتامین E

دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران چه کسی است؟

سوالی که بسیار برای شما مطرح می شود این است که برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟ در پاسخ باید بگویم که در درجه اول متخصص ارولوژی که به خوبی با اندام تناسلی و مجاری شما آشنایی دارد و در مرحله بعد متخصص زنان و در نهایت متخصص پوست می تواند درمان زگیل تناسلی را انجام دهد.

 

دکتر محمد جباری

متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 623
  • بازدید سال : 5,472
  • بازدید کلی : 48,865